Proč linkbuilbing?
Internet je místem, kde se může odehrávat i něco snad přímo nepředstavitelného, něco, o čem si mohly předchozí generace a vlastně i naši trochu starší současníci zamlada nechat nanejvýš tak zdát. A ani zdát si o tom nemohli tito našinci nechat, protože by to bylo něco pomalu z říše sci-fi, k čemu by byla zapotřebí hodně bujná fantazie.
Díky tomu, že dnes máme internet, má prakticky kdokoliv možnost si tu vyvěsit nějakou tu svoji nabídku a v mžiku ji tak dát k dispozici třeba i celému světu. Dá se tu informovat, dá se tu prodávat i nakupovat, a to v globálním měřítku, a každý tak po tom právě vyřčeném získá dojem, že má ten, kdo na internetu něco podniká, vystaráno. Protože na světě je tolik uživatelů internetu, že je jedna jediná firma v podstatě ani nestihne všechny uspokojit.
Ale je tomu tak? Jak zkušenosti všech, kdo se v tom aspoň trochu vyznají, naznačují, ne. Potenciálně tu sice je situace přesně taková, jenže přesto se nejeden majitel webu nedočkává nejen přehnané, ale třeba ani minimální návštěvnosti a tedy i odezvy ze strany internetového publika.
Co je tomu na vině? Proč se nedaří, když jsou tu všechny předpoklady pro to, aby se dařilo, a to přímo skvěle?
Obvykle za takovými problémy stojí skutečnost, že je na internetu příliš silná konkurence těch nabízejících. A to nejen konkurence spočívající v obdobné nabídce, ale i konkurence v tom smyslu, že tu zabírá místo kdeco, v čem se může kdejaký web jednoduše ztratit. Vždyť kdo má čas hledat v záplavě kdečeho právě určitou konkrétní nabídku?
Na to mají čas jenom internetové vyhledávače. Pomocníci, na něž internetová veřejnost sází, když něco hledá. Jenom na nich záleží, co a jak hojně bude na síti využíváno. Na nich a na tom, čemu se říká linkbuilding, neboli vytváření zpětných odkazů, jejichž úkolem je přivádět na určitý web návštěvníky z webů jiných.
A proto ten, kdo chce uspět, nesmí právě toto podceňovat. Jinak sice bude mít co nabídnout, ale nebude komu.